info@carnivalnews.net

Mitä voimme oppia nettikasinoiden markkinointistrategiasta

Nettikasinot ovat yleistyneet viime vuosikymmenten aikana huimaa vauhtia saaden aikaan kovan kilpailun eri kasinoiden välillä. Valinnan paljoudesta ja erilaisten pelien helposta saatavuudesta johtuen nettikasinoiden on panostettava markkinointistrategiaansa saadakseen pelaajat valitsemaan juuri heidän kasinonsa. Nettikasinot tekevät tyypillisesti parhaansa hyödyntääkseen uusinta teknologiaa peleissään, jotta pelikokemus olisi pelaajan mieleen. Mutta olivat kasinon pelit kuinka hyviä tahansa, on nettikasinoiden ensin otettava käyttöön erilaisia markkinoinnin keinoja herättääkseen potentiaalisen pelaajan kiinnostus. Tässä artikkelissa mainitaan joitakin nettikasinoiden parhaista markkinointitaktiikoista, jotka ovat osa hyvin toimivaa ja tehokasta markkinointistrategiaa.

Kasinobonukset

Yksi nettikasinoille tyypillisistä markkinointikikoista on tarjota sekä uusille että vanhoille pelaajille kasinobonuksia. Bonukset ovat oiva keino houkutella uusia pelaajia kasinolle, sillä hyvät kasinobonukset ovat kuin vastustamattomia tarjouksia, jotka saavat potentiaalisen pelaajan vierailemaan kasinon sivulla, kokeilemaan pelejä ja rekisteröitymään. Rekisteröinti taas antaa kasinolle mahdollisuuden jatkaa kasinobonusten tarjoamista ja mainostamista kyseistä kasinoa jo kerran tai useammankin kerran kokeilleelle asiakkaalle edistäen näen lojaalisuutta.

Ilmaista, ilmaista

Ilmaisten kierrosten ja ilmaisen rahan tarjoaminen on varma keino lisätä tarjouksen houkuttelevuutta vaikkapa alennuksen sijaan, sillä ilmaiset bonukset saavat pelaajan tuntemaan, että hän saa suuren edun hyvin pienellä panoksella. Alennuksen edessä kuluttaja alkaa helposti pohtia, kuinka paljon hänen on maksettava tai osallistuttava siinä missä ilmainen bonus tai ilmaisnäyte luo tunteen siitä, että on saamassa upean palkinnon helpolla. Ilmaiset näytekierrokset antavat myös tunteen siitä, että kyseistä kasinoa voi kokeilla ilman suurta riskiä, vaikka ei olisikaan täysin varma kasinovalinnastaan. Kynnys pelaamiseen siis madaltuu mikäli kasino onnistuu tarjoamaan näyttäviä ja ilmaisia kasinobonuksia saaden kenties epätodennäköisimmänkin pelaajan tekemään yllättävän ratkaisun ja rekisteröitymään.

Laadukas markkinatutkimus

Nettikasinot panostavat myös suuresti asiakkaidensa pelikokemukseen, sillä laadukas ja mieleinen pelikokemus jättää vaikutuksen ja saa pelaajan palaamaan aina uudelleen. Oikeanlaisen pelikokemuksen tarjoaminen taas edellyttää hyvää markkinatutkimusta, jotta saadaan selville, millaiset pelit ja pelikokemukset ovat suosiossa. Esimerkiksi pelitrendien seuraaminen antaa kasinolle hyvän käsityksen oman ideansa kannattavuudesta ja mahdollisesta kysynnästä, jonka selvitettyään kasino voi keskittyä pohtimaan, kuinka tarjota suosiossa oleva pelikokemus pelaajalle omalla tyylillään, mieluiten laadukkaampana versiona kuin muut kasinot tarjoavat. Kasinot ovat esimerkiksi mukauttaneet sivujaan mobiiliystävällisiksi mobiilipelaamisen kasvaessa ja tehneet omanlaisiaan versioita suosituista klassikkopeleistä. Kasinoiden panostus pelaajan kokemuksen laadukkuuteen ja sitä edistävä perusteellinen markkinatutkimus onkin hyvin esimerkillistä verrattaessa esimerkiksi moneen yritykseen, jonka päämääränä on saada nopeita voittoja ja tuottoja mahdollisimman vähällä vaivalla.

Värien houkutus

Nettikasinoiden vahvuuksiin kuuluu epäilemättä myös upeat grafiikat ja värien ja kuvien käyttö. Nettikasinoiden laadukkaaseen pelikokemukseen liittyy vahvasti hyvälaatuisten grafiikoiden ja efektien käyttö, joilla pelaaja saadaan kuljetettua toiseen maailmaan ja ulottuvuuteen. Peleissä käytetään myös erilaisia symboleita, teemoja ja kuvia, joilla on kaikki omat mielleyhtymänsä. Peliteknologian kehittyessä kovaa vauhtia väreistä ja yksinkertaisista piirroksistakin saa helposti näyttävän ja houkuttelevan näköisiä, varsinkin kun ne yhdistää augmentoituun todellisuuteen ja nykyaikaisiin efekteihin. Värien ja grafiikoiden hyödyntäminen näkyy myös kasinoiden mainoksissa, jotka ovat lähes poikkeuksetta upean ja kirkkaan värisiä, kiehtovista kuvista, maisemista ja symboleista puhumattakaan. Kasinoiden mainoksissa käytetyt värit saattavat esimerkiksi olla kirkkaita neonvärejä, jotka luovat pelaajalle jännityksen tunteen, herkullisia karkkimaisia sävyjä antaen pelaajalle kuvan viattomasta ja hauskasta huvista tai tyylikkäitä tummia sävyjä, jotka herättävät mielenkiinnon kiehtovuudellaan. Nettikasinot ovat siis hyötyneet värien psykologiasta, joka on etevä markkinoinninkeino.

Kuvat ja symboliikka

Kasinot osaavat myös yhtä lailla käyttää kuvia, maisemia ja symboleja edukseen mainoksissaan. Kuten värien käytössä, on kuvien ja symboleidenkin hyödyntämisessä tarkoitus saada pelaaja tuntemaan tai ajattelemaan tiettyjä asioita mielenkiinnon heräämisen lisäksi. Esimerkiksi hevosenkenkien ja rahasampojen vilauttaminen antaa pelaajalle välittömän mielleyhtymän hyvään tuuriin ja onneen, joka houkuttelee pelaamaan. Las Vegasin, trooppisen rannan tai New Yorkin näkyminen pelin maisemana tai taustana saa pelaajan ajattelemaan taas kyseisille kohteille tyypillisiä aistituntemuksia, tunnelmaa ja kokemuksia, tehden pelistä portin kyseiseen maailmaan. Mainoksissa voi myös näkyä erilaisia tunnettuja hahmoja, rakastettuja teemoja ja muita pidettyjä asioita, joka antaa vaikutelman siitä, että peli tai kasino itsessäänkin on tuttu, mukava ja viihdyttävä. Kuvien ja symboleiden voimaa ei siis kannata aliarvioida, onhan sen takana yksinkertainen psykologia.

Näkyvyyden tärkeys

Nettikasinoiden markkinastrategiasta puhuttaessa on myös mainittava näkyvyyden tärkeys. Nettikasinot ovat hyvin aktiivisia etsimään uusia paikkoja ja sivustoja, joilla he voivat mainostaa pelejään. Moni on varmasti samaa mieltä tästä, sillä nettikasinoiden mainoksilta ei voi välttyä internetissä surffaillessaan, vaikka vierailut sivut olisivatkin kaukana viihteestä ja pelien maailmasta. Nettikasinot mainostavat myös netin lisäksi aktiivisesti erilaisissa tilaisuuksissa, kuten esimerkiksi urheilutapahtumissa, konferensseissa ja televisioiduissa suuren yleisön tapahtumissa. Nettikasinot näkyvät usein fyysisten mainosten ja kuvien lisäksi yleisötapahtumien sponsoreina, jolloin nettikasinon nimi tavoittaa usean silmäparin. Nettikasinoiden panostus näkyvyyteen ja mainosten löytyminen yllättävistäkin paikoista onkin kokeilunarvoinen taktiikka yrityksille, jotka mainostavat palvelujaan ja tuotteitaan hyvin rajalliselle yleisölle vain muutamissa ja tietyissä paikoissa.

Nettikasinot – markkinoinnin ammattilaisia

Kaiken kaikkiaan voidaankin todeta, että nettikasinoilla on käytössään laadukas ja toimiva markkinointistrategia, jonka avulla he saavat houkuteltua uusia ja vanhojakin pelaajia kasinolleen. Kasinobonukset (tsekkaa tästä kasino Vegas Heron tarjoukset), ilmaiset kierrokset, laadukas markkinatutkimus, värien ja symboleiden taitava käyttö sekä näkyvyyteen panostaminen ovat kaikki hyviä esimerkkejä nettikasinoiden markkinointitaktiikoista, joilla tehdään nettikasinoista sekä houkuttelevia että helposti lähestyttäviä.

Mielenkiintoa herättävien mainosten takana on lähes poikkeuksetta myös kilpailun ja alati kehittyvän peliteknologian motivoiva upea pelikokemus, joka saa pelaajaan palaamaan aina uudestaan ja uudestaan. Nettikasinoiden markkinointistrategia, joka saa aikaan nopeita, mutta pitkäkestoisia tuloksia onkin hyvä esimerkki muille yrityksille, jotka haluavat sekä uusia että lojaaleja asiakkaita mahdollisimman tehokkaasti.

Vastaa